Frå Gromgutter og Gulljenter til Machogutter og Villkatter

v/Selma Therese Lyng
Om elevstilar, kjønn og læring i ungdomsskolen

PowerPointPresentasjon på SlideShare.net

Elevstiltypar

  • Machogutten – godt synleg, tøff, utadvendt og mandig. Teoretisk erfaring er ikkje mykje verd.
  • Gromgutten – snill, hyggeleg, skuleflink og sosial.
  • Gutteromsgutten – mykje av livet foregår på gutterommet – der er han seg sjølv, er på skulen men er ikkje særleg sosial. Gjer det han må på skulen, men er ikkje nerd.
  • Nerd (både jenter og gutar) – opphengt opptatt av skulearbeid, untatt gym. Ikkje alltid like sosialt kompetent. Definitivt ikkje kul.
  • Villkatten – openlys opposisjon mot alt som har med skule å gjere. Omgås eldre ungdommar på fritida. Ikkje glad i skulen. Har liten kontakt med andre elevar, unntatt andre villkattar
  • Spurvejenta – umerkeleg til stades i skulen. Jenteekvivalenten til gutteromsgutten. Snill og grei og litt barsnleg.
  • Gulljenta – opptatt av gode karakterar. Blir litt stress å få tid til å gjere alt godt nok. Stiller høge krav både til seg sjølv og andre. Omgås andre gulljenter, lite kul.
  • Jålejenta – har alltid kjæreste, helst ein machogutt, eller er på jakt etter ein. Stor sosial aksjonsradius på skulen, sterkt veninnefelleskap. Ikkje så veldig glad i teoretisk pensum, andre ting er viktigare. Viktig å ikkje ta alt for seriøst.
  • Dei typelause – opptrer utanfor dei bestemte stilane. Blir unngått av dei andre – vennelause. Dannar avogtil vennegrupper, men blir ikkje tolka som vennar av dei andre fordi dei internt i gruppa er ulike.

Det er stort sett ukult å vere skuleflink….

Elevstilen ”fangar”

  • Image/elevstil må aktivt gjentas og bekreftast gjennom passande opptreden
  • Uformelle, men strenge, reglar om å opptre gjennomført

Ulike elevstilar – ulike utfordringar

Elevstilar og interesser

  • Interesser og preferansar = ladde symbol og markørar for elevstil og identitet
  • Elevstil påvirkar KVA og KVEN ein kan tillate seg å vise fram interesse for – og KORLEIS ein gjer det

«Noko som passar for meg» – Utfordring og mogleikar

  • Innsikt i ungdommens symbolunivers
  • Identifisér symbolske element i emner, arbeids- og medieformar
  • Bibliotek – alternativ arena i/til klasserommet og alternative vaksenpersonar å forholde seg til.

NB! Sensitivitet for variasjoner

  • over tid og stad – forskjell på plassar, forskjell frå år til år
  • Innan og på tvers av kjønn – «guttetiltak» treff ikkje alle guttar, «jentetiltak» treff ikkje alle jenter…
Advertisements

Legg att eit svar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com logo

Du kommenterer no med WordPress.com-kontoen din. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer no med Twitter-kontoen din. Logg ut / Endre )

Facebook-foto

Du kommenterer no med Facebook-kontoen din. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer no med Google+-kontoen din. Logg ut / Endre )

Koplar til %s