Veien / The Road av Cormac McCarthy

Av og til får ein følelsen av å bli hypnotisert av ei bok, og det var det som skjedde då eg begynte å lese The Road (Veien) av Cormac McCarthy.

Eg utsette lesinga av denne boka fordi eg visste at det var ein historie om ein far og sonen hans på vandring gjennom eit landskap lagt aude av ein eller annan type verdsompennande katastrofe, truleg ein krig. Eg rekna derfor med at det kom til å vere ein veldig trist historie. Og det er det. Men det er og slik ein intens, vakker trist historie. Ein historie om kjærleik mellom far og son, om kampen for å overleve mot alle odds, og merkeleg nok også ein historie om håp. Eg vil ikkje sei alt for mykje om handlinga i boka, men fleire av dei det er lenka til lenger nede på sida seier meir om det.

Språkleg er det også ei vakker bok. Korte setningar utan unødvendige innslag gjer at alt blir veldig intenst, det er for eksempel sjeldan at eg har opplevd redsle skildra så intenst med såpass få ord. Eg las den engelske utgåva og til tross for enkle setningar så fekk eg gleda av å måtte slå opp i ordboka for å finne tydinga av eit par ord. Det er berre å innrømme det, eg er så nerdete at eg syns slikt er gøy. Den norske omsetjinga har også fått godord, og Askøy vgs. har den på både norsk og engelsk. Boka har mellom anna vunne Pulitzerprisen for skjønnlitteratur 2007 og er også filma.

Les, les!

Dette syns andre om Veien:

2 responses to “Veien / The Road av Cormac McCarthy

  1. Flott anmeldelse! The Road står på ønskelisten min.

  2. Tilbakeping: Bokblogging på tampen av januar | Tanz

Legg att eit svar

